Summa sidvisningar

torsdag 24 maj 2012

Den andra sidan....

Jag har länge varit intresserad av andevärlden.......
den skrämmer inte mej, tvärtom så ger den mej ro.

***
Har ofta känslan av att vara "betraktad o övervakad", främst då av min mormor.
***
Har genom åren haft "föraningar" som visat sej vara sanna...saker har inträffat o personer har besökt mej.
***
Allt började när jag var i tonåren o besökte en lägenhet mitt i centrala stan här i Boden.
Den lägenheten var "hemsökt" av en man som tagit livet av sej.
I taket såg jag ett ansikte, som just då gav mej stora skälvan.....hade ju aldrig varit med om detta tidigare.
Denna man följde med mej hem till mitt boende o senare även till Södertälje dit jag flyttade.
***
Han rumsterade i min lägenhet, flyttade på saker, tände/släckte mina lampor.....vid ett tillfälle så "pratade" han även med mej.
Han dök upp ,ganska exakt, samma tid varje natt o såg till att jag blev väckt.

***

Min dåvarande sambo skrattade bara åt mej, tills han en dag var ensam hemma o fick uppleva lite av dej som jag upplevde kontinuerligt......då förstod han vad jag pratade om.

****

Denna man tyckte om att busa oxå....han gömde gärna saker som jag hade framme :))
Vissa saker hittade jag flera år senare, när jag skulle flytta till ett annat boende.

***

Detta höll på under flera års tid o avslutades inte förrän jag förklarade för honom att jag inte ville bli väckt på nätterna, jag måste få sova sa jag, o tyckte att även han skulle "vila" nu.....då blev allt lugnt o jag har inte stött på honom igen.

***

Där emot så känner jag, så gott som dagligen, min mormors närvaro ♥♥♥

***

Gårdagens seans, eller "släktträff", var givande :))
Mormor var där!!!!!
Hon ställde frågan "Vad håller du på med, vad gör du av ditt liv"
Hon påstod (vilket var rätt) att mitt "träd" spretar alldeles för mycket o att jag måste samla ihop mina grenar o fokusera!!!!
Jag oroar mej väldigt mycket hela tiden o funderar på hur saker o ting skall lösas...jag tror att det är det hon syftar på när hon pratar om mitt "spretande träd".
Att jag far iväg alldeles för fort, målar fan på väggen, oroar mej för mycket.....fokusera på en sak i taget, lös problemet o gå vidare :))

***

Hon sa även att det är dags att göra nåt åt mina drömmar vad det gäller mitt yrke.....så jag får nog kanske ta tag i det nu :))

***

Jag känner mej väldigt nöjd...ja, rent av lugn o harmonisk nu när mormor har "pratat" med mej.
Hon var en människa som stod mej otroligt nära o det hon hade att säga igår fick mej på nya tankar ♥♥♥

***

Har faktiskt bokat en privat sittning o hoppas då på flera råd o "lösningar" av henne....men jag hoppas oxå på nåra andra personers närvaro :))

***





6 kommentarer:

  1. Det var häftigt att hon kunde plocka fram din mormor!! <3<3<3 ...himla spännande måste jag säga.. ;)

    SvaraRadera
  2. Ja, jag blev så himla glad :)) <3<3<3

    SvaraRadera
  3. Oj shit vad häftigt! Fantastiskt att andra sidan kan ge goda råd och vara med en, fast man inte kan se dem fysiskt :)

    I Allsjärv brukar det spöka, jag är glad att jag aldrig har sett något skulle bli så rädd! Bara känt och hört...

    SvaraRadera
  4. Emma, det är inget att vara rädd för :))
    Jag har upplevt flera olika saker genom livet...likaså pappa :))
    Ska snart på en privat sittning, kanske farmor o farfar har nåt att säga mej oxå ;))

    SvaraRadera
  5. Åå, du måste skriva om när du varit det! Jag vill gärna höra vad farmor och farfar kan ha att "säga". Saknar dem! Saknar deras fina skratt och de blöta pussar man fick på kinderna!

    SvaraRadera
  6. Absolut Emma :))
    Vill du att jag ska hälsa till dom ;))

    SvaraRadera