Summa sidvisningar

måndag 9 januari 2012

Orolig natt...


Hade väldigt svårt att somna igår...trots att jag var trött och sliten hela dagen :((
När jag väl lyckades somna så vaknade jag med jordens huvudvärk, kraftlös i armarna och en ilska som skrämde mej......tittade på klockan och det hade bara gått ca 1 tim sen jag lade mej för natten.

Anledningen till ilskan och huvudvärken mm, är drömmen jag hade....
Jag drömde om en nära person...om lögner (löften som sviks).....mariojonettdocka (inga egna tankar och åsikter, sitter i någon annans trådar och dansar på kommando)....ursäkter som är så totalt utan sanning (bara för att man inta vågar ta ett eget beslut)...och div andra beteenden som jag avskyr!!!!

Jag var så fruktansvärt arg på denna människa som betyder så mkt för mej.....och det var nog bara ren tur att jag vaknade, annars hade ett mord begåtts!!!

Jag tror att denna dröm och denna ilska kommer från den uppdämning som jag har i mej sen en tid tillbaka nu....
Den situation som jag har börjat lösa genom att "radera" människor från mitt liv...människor som stjäl min energi och som inte ger mej nåt annat än hårda tankar.

Det var så mkt mera i denna dröm som jag inte minns....men jag minns känslan!!!
Det är samma känsla som jag har haft en tid....den som gör mej så förbannad över hur människor är funtade....hur ärlighet sätts på spel....hur en vuxen människa, som man tycker om, kan visa sej så totalt bortom allt sunt förnuft....avsaknad av respekt för andra....lögner och undanflykter....hånfullhet och sarkasm....känslan av besvikelse när man upptäcker denna sida hos någon....ja, allt på ett bräde!!!

Efter att ha burit detta inom sej så dök allt upp i en hemsk dröm...och allt exploderade!!!

Nu när jag är vaken och har hunnit fundera lite på denna dröm så känns allt bättre och nya beslut har fattats!!!!

3 kommentarer:

  1. ...det finns inget större svek än att bli sviken av någon som ska kalla sej för vän, någon man litar fullständigt på och som man valt att blotta sitt innersta för...någon man älskar och som man skulle kunna göra allt för...finns inget som gör så ont och som lämnar en så bitter eftersmak efter sej...
    ...så tråkigt att höra att du har fått råka ut för det... :( <3<3<3

    SvaraRadera
  2. Jag har också raderat människor från mitt liv som bara gör att jag mår dåligt. Jag bestämde mig för att bara umgås med människor som gör att jag mår bra. Jag tycker det är skitbra att du gör så att du bryter med de som du inte mår bra av att omges av. Sedan har man förstås släkt och arbetskamrater. De får man ta som de är. Kram på dig och lycka till med dina vänner som du behåller!

    SvaraRadera
  3. Tack tjejer!!!♥♥♥
    Situationer som denna är aldrig kul, men jag orkar knappt bry mej mera...blir bara så jävla less på allt strul :(
    Tänker nog mest att det är deras förlust, inte min :)

    SvaraRadera