Summa sidvisningar

onsdag 14 december 2011

Perfekt...


Här stod gräset stolt o grönt
Alla humlor surra skönt
Det är såhär jag hade målat
Om jag kunnat

Här vid foten av ett berg
Kan jag se varenda färg
Precis såhär hade jag målat
Om jag kunnat

Vem är jag att ens försöka
Återskapa eller böka
Med det enda rena
Riktigt äkta
På vår jord
Precis som Du
När Du står naken
Framför mig
Perfekt!!!

Här har vi lekt när vi var barn
Ingen längtade till stan
Just om det här
Hade jag skrivit
Om jag kunnat

Men spänningen
Bland stock och sten
När sommarnatten blivit sen
Ren magi
Har alltid känt det
När jag blundat

Men vem är jag
Att sälja känslan
Slå på trumman
För det enkla
Låta leken bli till allvar
För en stund
Precis som du
När du står naken framför mig
Perfekt!!!

Jag kanske är naiv
Men då får det vara så
Kom med en stund
Och lår dig bländas av
Dig själv
Det kanske kallas utopi
Men det struntar jag helt i
Jag håller i det hårt
Och drömmer om igen

Här finns det rum
För varje sort
Här går ingen människa bort
Det är såhär
Jag hade levat
Om jag kunnat

Här finns det tid för ellegans
Man kan få en andra chans
Det är såhär
Jag hade levat
Om jag kunnat

Men vem är jag
Att ens försöka
Ändra människors sätt
Att söka
Det enda rena
Riktigt äkta
På vår jord
Precis som Du
När Du står naken framför mig
Perfekt!!!
Helt perfekt!!!

2 kommentarer: