Summa sidvisningar

måndag 19 december 2011

Här om dagen när jag var ung.....


Här om dagen
När jag var ung
När livet var en vind som
Fyllde mina lungor
Jag svävade så högt
Jag kände mig så fri
Jag märkte inte då
Hur tiden flög förbi

Och alla mina drömmar
Allt jag skulle ha gjort
Det sveptes med i vinden
Det försvann så fort
Jag tappade bort mig själv
Jag glömde vem jag var
Mörkret sänkte sig
Och mörkret stannade kvar

Här om dagen
När jag var ung
När sångerna jag sjöng
Ännu inte var sjungna
När allt jag ville ha
Låg och väntade på mig
När jag inte såg det onda
Som skulle komma sen

Jag sprang, och sprang, och sprang
Alltid på väg någonstans
Jag sprang ifrån min ungdom
Jag sprang ifrån min chans
Att bygga upp någonting
Stanna kvar hos någon
Det fanns alltid fler
Och livet var så långt

Här om dagen
När jag var ung
Jag kastade bort min tid
Gjorde så mycket dumt
Det enda jag har kvar
Den stora sanningen
Tomheten som stirrar
Mig i ögonen

Visst har jag älskat
Men aldrig helt och fullt
Och njutningen  var bara
För min egen skull
Och vännerna försvann
Jag såg dem aldrig mer

Nu står jag ensam kvar här
På livets tysta scen
Så många sånger kvar
Jag orkar inte sjunga
Jag orkar inte mer nu
Min packning är för tung

Allting är fel
Ta mig tillbaks
Till här om dagen
När jag var ung.....

4 kommentarer:

  1. Så julfint du har gjort på din blogg! ;)
    ...så fint skrivet.... <3<3<3
    Varmaste kramar Finaste Ulrika*

    SvaraRadera
  2. Tack min underbara vän, vad glad jag blir ♥♥♥
    Jag försöker göra förändringar/förbättringar vart efter...vet fortfarande inte hur allt funkar...men snart så :))

    Skickar ett fång kramar till dej ♥♥♥

    SvaraRadera
  3. Det är roligt att hitta nya saker att förändra sin Blogg på, och jag tycker att du lyckas bra! Alltid så fint på din Blogg sweety <3
    Finns MASSOR med saker! Jag har inte ens hittat hälften av alla Bloggfinesser!*skratt*
    Alltid lika trevligt att kika in på din sida!

    Ett fång kramar tebax <3<3<3

    SvaraRadera
  4. Ja, nån dag ska vi väl vara fullärda o ha den bästa bloggen :)

    Kram ♥♥♥

    SvaraRadera