Summa sidvisningar

tisdag 29 november 2011

Mammografi

Så blev det då min tur att äntligen få foton på mina bröst

Äntligen säger jag bara för att det är en investering i oss själva o jag skulle aldrig missa denna chans...det kan ju vara väldigt avgörande för framtiden.

Under oktober månad, som är rosa-bandet-månaden, så blir man så uppmärksammad på det här med bröstcancer.

Man känner o klämmer....ja, jag gör faktiskt det!!! för att försäkra sej om att inget nytt tillkommit.
Men när man då känner att det faktiskt finns nåt nytt där...men vad???....då kommer oron o ångesten :(...kallsvetten flödar....

Folk säger att "om knölen ömmar så är det inte cancer"
Men om den ömmar typ var annan gång, hur orolig ska man vara då????

Det är skitjobbigt att gå omkring o oroa sej, slitsamt nåt otroligt!!!

Det som återstår nu är denna väntan, lika oroande som innan mamografin...dessutom skulle svaret dröja tills in i januari, efter alla helger....hur f*n tänker dom då?!
Nåja, inom sinom tid så har man ett svar i sin hand...tills dess är det bara att vänta o tillbe högre makter att man skall vara förskonad även denna gång!!!


3 kommentarer:

  1. Gaaah* ..mammografi gör ju så ont!!!
    Men det är tur att vi har den!
    Himla dumt att svaret ska behöva ta sån lång tid bara :/
    För ca 20 år sedan gjorde jag en bröstreduktion, och efter det har jag knölar överallt. Sökte läkare just för att jag var orolig och han gav mej en liten extra kurs i knölar.
    Han sa att man känner tydligt om det är något. Som om det vore en ärta! Han sa att jag kunde inte missa det!
    De knölar som är mjukare i formerna är oftast bara körtlar eller ofarligt fibro-nånting...
    Öm är man ju lite till och från och det behöver inte vara tecken på något farligt...inte direkt ett tecken på cancer.
    Så man ska känna efter skarpa ärtor! Så sa han till mej...
    Har ingen nära släkting haft bröstcancer, typ mor, mormor, farmor... så kan man vara hyfsat lugn..
    ..försök att inte oroa dej hjärtat..<3<3<3

    SvaraRadera
  2. Det är ju en ärta jag har hittat :(

    SvaraRadera
  3. ...men lilla vännen...
    Har någon läkare kännt..? Om inte så gå till VCT och låt någon undersöka dej..

    SvaraRadera