Summa sidvisningar

söndag 6 november 2011

Funderar.nu

Sätter mig vid datorn och funderar på vad jag ska skriva om idag....tankarna har snurrat i mitt huvud hela dagen....goda och "onda"

Jag tror att jag ska ta och berätta om vilken fantastiskt vacker kvinna jag är....skrytsamt?! Nä, inte alls...det handlar inte om mitt utseende, utan om min personlighet...den är vacker!!!

När man ,som jag, har nått upp i en ålder av snart 45 år, så har man massor av erfarenhet av livet....många erfarenheter som jag önskar jag hade sluppit, men som samtidigt gör mig till den människa jag är!!!

Min policy är att vara god mot de goda....
Men de som gör livet "surt" för mig, får smaka på riset!!



♥ Jag gör ALLT för en liten skara människor i min närhet, de allra närmaste...mina barn står givetvis på första plats där!!!!
Mår nån dåligt, då mår oxå jag dåligt...är nån glad, då gläds jag med dom.
Har dom det jobbigt, då har dom mitt öra att tala till o min axel att gråta ut mot...
Men så kommer vi då till den där biten som handlar om att "göra livet surt" för mej...

Mina barn vet att jag kan "mörda" för att ta tag i olyckskorparna som bråkar med dom...jag drar mej inte för nåt när det gäller att ställa till ett helvete för dom som förtjänar det!!!!
Vare sej det gäller privatpersoner eller myndigheter!!
Samma åtgärd tar jag till för att hjälpa mina kära vänner ♥



För att då återgå till mitt "vackra" jag.....

Mitt liv har varit en berg-o-dal-bana, under större delen av mitt liv...iaf mitt vuxna liv.
Det jag inte har varit med om är inte ens värt att prata om....det är som småpotatis i jämförelse.....
Dessa händelser har gjort mej till en lyhörd, empatisk person som förvandlas till en björnmamma när trubbel uppstår....som sagt var....jag drar mej inte för nåt för att skydda de människor som behöver min hjälp!!!

Ibland får jag höra, när nån får veta mitt stjärntecken, att jag är en sån typisk vädur....men nä, där har ni fel!!!
Allt som jag var när jag var yngre är totalt borta....nån tog ifrån mej mitt självförtroende, min självkänsla o min spontanitet!!!!
Men mkt av det börjar faktiskt att återvända nu i och med de människor som berikar mitt liv ♥

Jag tycker att jag är en vacker människa...jag är varm ända in i hjärtat!!!
Nu kanske nån läser detta inlägg o rynkar ihop sina ögonbryn o tänker....yeah right!!!
Men då är de förmodligen eftersom du har ställt till med nåt som jag ogillar, du har fått känna på min bittra sida...den är inte att leka med!!!!
Tänk på hur ni behandlar mig, ha i åtanke det jag har berättat om mitt tidigare liv, förstå att det är vissa saker som jag ALDRIG kommer att acceptera igen....no matter what!!!
Ursäkter hjälper inte, även om det är en engångsgrej....för när jag har berättat om mitt liv, mina tragiska upplevelser o sagt hur jag vill ha det...då är det mina spelregler som gäller....inget alternativ finns!!!



Det är rätt konstigt egentligen....detta inlägg låter så negativt/bittert, men det är det inte!!!
Samtidigt som jag kan vara ledsen/nere så är jag otroligt lycklig/glad i mej själv...jag ÄLSKAR mej...jag är unik...det finns ingen annan som mej ♥♥♥
Jag är en stark människa, som många gånger får mattan undanryckt, men som reser mej o tar med mej erfarenheten o gör nåt bra av den!!

Nu avslutar jag skrivande för denna gång o tillägnar denna låt till mej själv ♥♥♥

4 kommentarer:

  1. Bästigaste Ulrika <3
    Det märkte jag ganska fort att du bar på den vackraste av alla själar...
    Du är vacker inifrån och ut!!!

    Man kan banna sitt livsöde, men det är en otrolig gåva och rikedom att kunna älska sej själv, veta sitt eget värde och våga kämpa för det! En otrolig rikedom att känna empati för andra, strida för dem som är värdiga, slåss mot de ovärdiga.
    Svårigheter ger oss styrka till allt detta!!
    Du är stark Ulrika!! Och vacker!! Och du har det godaste och varmaste hjärtat!!
    Av alla svårigheter står du kvar...dyrbar och en otrolig gåva för alla runt omkring dej!!
    Ditt livsöde har gjort dej till den vackraste!! Du kan vara stolt över dej själv som stått emot den hårdaste storm!! Du har klarat det, och du står nu här både stark och vacker..
    Du är en fantastisk människa!!!

    SvaraRadera
  2. Tack du dyrbara vän ♥♥♥

    Ja, sorger o bekymmer gör oss starkare....svåra att handska med när dom dyker upp...men i slutändan så har dom för med sej en styrka som är otrolig!!!

    Man kan inte älska nån annan innan man har lärt sej att älska sej själv....å jag ÄLSKAR mej :)

    Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva...jag blir så rörd av din kommentar ♥♥♥♥♥♥

    Vi delar ju så mkt du o jag...så du är ju lika vacker o enastående som jag ♥
    Vilken tur att vi har oss :)

    SvaraRadera
  3. Raraste lilla sockergryn..<3
    Ja, vilken tur att vi har oss!! ;)
    <3<3<3

    SvaraRadera