Summa sidvisningar

måndag 22 augusti 2011

Tårfylld dag :)

Idag har mina ögon varit tårfyllda mest hela dagen....men glad ändå :)
Har börjat läsa boken Svinalängorna...en grym bok, med tyvärr, ett allt för vanligt, men "osynligt" problem.
Vuxna med alkoholproblem, som super o slåss, o barn som far illa på alla de sätt, som skamfyllda gör allt för att dölja sin livssituation.
Vuxna, i barnens omgivning, som går med skygglapparna på o väljer att se åt andra hållet.
För mej innebär det tårar, tårar, tårar.....
Såg filmen för ett tag sen o blev både besviken o fundersam på slutet...jag kände inte att jag hade fått veta vad som hände.
Känner att boken, redan nu, har gett mer svar än vad hela filmen gjorde.
En bok kan ju förmedla känslor o tankar på ett helt annat sätt....vill bara läsa vidare hela tiden.

Här har ni filmen om ni vill se den.......detta är hela filmen :)



Mera tårar har jag fällt nu ikväll, när jag o dottern var på bio o såg "Jag saknar dig".
Den handlar om två enäggstvillingar, Tina o Cilla.
Cilla dör i en trafikolycka o Tina kämpar med näbbar o klor för att överleva utan sin älskade syster.
Otroligt gripande film......jobbig för alla som är lika känslig som jag :)
Grinade tills jag inte kunde andas ordentligt, till råga på allt så hade jag glömt näsdukarna hemma...med det fick gå ända :)

Det är otroligt skönt att ladda ur sej på detta sätt, genom att gråta...det är så befriande.
Konstigt nog så blir jag både lugn o glad efteråt....skitskumt :)

Hmmmm.....nu ska jag plocka fram min bok igen (kanske fälla nåra fler tårar om det finns nåra kvar).
Gråta för dom som lider av olika slag men även gråta av lycka över att jag faktiskt är den jag är, att jag står stadigt trots allt, att jag har mina underbara barn o att jag faktiskt är lycklig <3
 
Här kommer att litet smakprov från "Jag saknar dig"......på återseende!!!






















2 kommentarer:

  1. "Jag saknar dej"..en fantastisk film!! Oj, vad jag grät...
    Det är skönt att gråta till en film!! Man bär på så mkt inom sej som man inte släpper ut, och till rätt film så kommer det ur en på något vis. Givetvis gråter man åt handlingen i filmen, men det man har inom sej rensas ut utan att man vet om det..tror jag!! Blir någon sorts gråt-terapi, precis som det finns skratt-terapi!! *fniss*..å arg-terapi borde väl vara boxning det då!! *haha* ;D

    SvaraRadera
  2. Jag håller fullständigt med dej :)

    SvaraRadera