Summa sidvisningar

tisdag 16 augusti 2011

I will survive.....

Det är den "tiden" i månaden när de kvinnliga hormonerna ligger utanpå skinnet.
Vid denna tidpunkt så sjunker jag i humöret...vilken kvinna gör inte det.....o funderar mer än vanligt (kanske mer än det som anses nyttigt för själ o psyke).
Många av mina gamla trauman poppar upp till ytan o gör mej ledsen o väldigt fundersam.....varför, varför just jag?!

Hörde låten I will survive på radion o kunde inte annat än gråta en skvätt...tårar för all sorg jag fått genomlida o bära på genom åren, men även en skvätt för den glädje jag känner av att jag faktiskt överlevde.....både psykiskt o fysiskt (men det ledde till depression, utbrändhet o många långa utredningar o ev fysiska åkommor)....minnena försvinner aldrig!!!

Jag bad dej att återlämna nyckeln, jag bad dej att gå.......spö fick jag.
Fy fan, jävla människa om du bara hade en endaste liten aning om hur många år av mitt liv som du tog ifrån mej.....jag hatar dej verkligen!!!!

6 kommentarer:

  1. Ja, det är jobbigt när den tiden kommer i månaden. Men jag håller faktiskt med dig, varför just du Ulrika? Finns det någon mening med det du varit med om? Jag tycker det är bra att du skriver på din blogg och samtidigt så läker du en smula. För det gör det, det tror då jag på. Kram på dig Ulrika, jag tycker du är både tuff och en bra tjej. Känner dig inte så mycket men vi har ju träffats som innebandymammor.

    SvaraRadera
  2. Tack Marie <3

    Jo, nog har jag undrat många ggr varför just jag skulle bli den utsatta....nä, ingen mening o ingen rim och ranson i det hela.....jag var bara "utvald"
    Det läker massor att skriva om det....man kan "se" på sin skrift och få ett helt annat sammanhang än om det bara finns kvar i huvudet....jag skulle dessutom bli tokig(are)

    Även om du inte känner mej rent personlig, så lär du ju känna mej genom min blogg....jag är den jag är och detta är mitt liv och mina erfarenheter.

    Tack för kramen, du får en tillbaka....hoppas den värmer på samma sätt som din gör för mej <3

    SvaraRadera
  3. Älskar verkligen det du skriver:) även om det som smärtar. Jag känner igen mig i mycket du skriver om speciellt det om kvinnliga hormoner;) Så känner antagligen de flesta men få pratar om det. Kram till dig från mig Chris H

    SvaraRadera
  4. Tack Chris H ;) o kram tillbaka

    SvaraRadera
  5. Älskade vän...<3
    En mkt klok, vis och studerad man sa till mej en gång något som gav mej tröst...hoppas att det gör så även för dig..<3

    /..det finns änglar på jorden...
    Att få vara en "ängel" är det högsta betyg man kan få som människa...något att vara stolt över och få förunnat!! Det ska man hålla kvar vad som än sker!!! INGEN ska få ta det ifrån dej!!
    ..så finns då dessa psykopater!! De lägsta å smutsigaste lurendrejjare som finns!! Dom söker upp dessa "Änglar" förklädda som lamm...svåra att avslöja pga av deras "goda" yttre!!
    Psykopater dras tyvärr till de snälla! /

    ..många år kan vara förstörda, men resten av livet finns kvar att gå som segrare med högt buret huvud och med ett "intyg" (dock ett ganska så förfärligt intyg) på att du faktiskt är fantastisk!!

    Jag anser att det finns en mening med allt som sker...kan vara svårt att se det själv..
    ...men inom dej har du så mkt kärlek, omtanke o empati för dina medmänniskor, och du sätter ett stort värde i det lilla runt omkring dej...säkerligen pga det du varit med om..
    ..av allt ont som händer blir den gode formad till en än vackrare ängel än denne själv kan se...
    ..och som du skrev till mej..."What comes around, goes around.."..
    Du sprider så mkt kärlek omkring dej, och du kommer att få tusenfaldt av allt gott tillbaka!!
    Och var så säker på att den som gjort dej ont kommer att straffas hårt av livet självt!!

    Kraaaaaaaaam på dej älskade "Ängel" <3<3<3

    SvaraRadera
  6. Vad skulle jag göra utan dej???
    Du får mej alltid att må så mkt bättre o bli glad igen :)

    Jag vet ju allt det här o lever på det sättet oxå, samtidigt som jag går omkring o fullständigt hatar denna människa.
    Tack o lov så förpestar det inte min värd eller hur jag lever idag, men det ploppar upp väldigt ofta, i olika styrkor, o gör mej fullständigt tokig när jag vet hur lätt han kom undan, samtidigt som jag fick, o fortfarande får, ta konsekvenserna av hans handlande....det borde vara skottpengar på dessa idioter!!!!

    Kraaaaaaaaaaaam tillbaka till dej min Ängel <3<3<3

    SvaraRadera