Summa sidvisningar

torsdag 18 augusti 2011

Höst


Grå himmel o regntunga skyar....
Nu har hösten anlänt....det är på gott o ont.

För mej är detta den värsta tiden på året.....grått, mörkt, blött, värk i kroppen=irriterad o trött :(
Det får vara hur kallt det vill, hur mycket snö som helst (vintern är fantastisk), men gråtrista höstdagar gör mej deppig.

Det bästa med denna period är alla ljus o lampor man kan använda sej av för att öka på mysfaktorn, det i sin tur höjer upp humöret åtskilligt!!

Men ända tills första snön faller så kommer jag att "må dåligt" över denna gråa o trista tid vi har framför oss.
Men vi brukar ju även få en torr höstperiod, mellan regnskurarna o höststormarna, när löven skiftar i orange/rött, när nätterna är lite kyliga (första ordentliga frosten), solen skiner på morgonen o förvandlar marken till miljoner diamanter o senare under dagen ger oss lite värme o en hög klar luft....den delen av hösten bara ÄLSKAR jag!!!!!!!!

2 kommentarer:

  1. Jag älskar alla årstider. Alla har de sin charm, och här uppe i norr är dom verkligen som årstider ska vara. Så markanta, som i en skolbok!
    Men som du säger, det följer annat med än vackra löv och snöfall... :(
    Så tråkigt att du inte mår bra..<3
    ...och speciellt när man mår så bra på sommaren så känns det ju extra dystert att den tagit slut och att hösten tar över...
    Hoppas dina dagar fylls av mycket glädje, kärlek och skratt, så kanske det känns lite bättre...<3<3<3
    *KRAM*

    SvaraRadera
  2. Jo, egentligen mår jag ganska bra...men jag är ju en utemänniska...får kli i kroppen när jag inte har möjlighet att vara ute på dagarna med "mitt jobb" pga att vädret är så dåligt.

    Visst har jag värk o visst känner jag mej nere pga mörkret mm, men det blir ju så mkt värre när jag inte kan vara ute o promenera....vilket är balsam för min själ.

    <3<3<3

    SvaraRadera