Summa sidvisningar

söndag 17 juli 2011

Semester...

Äntligen säger jag bara!!!
För första gången, sen 1998, ska jag äntligen få min välförtjänta semester.....i 4 långa veckor!!!!!

Den 1/10 ifjol började jag jobba som personlig ass o i och med detta vik (som fortfarande pågår) så blev jag inkonverterad o fick en tillsvidare anst o berättigad till semester.

Jag har sen 1998 jobbat så gott som året runt, varje år, aldrig tagit ledig el varit sjuk.....bara jobb, jobb, jobb....
Var ledig 6 mån när minstingen föddes, men det kallar jag verkligen inte för semester :-)

Jag tror inte att nån, som inte varit i denna situation, kan föreställa sej vad denna ledighet betyder för mej.
År ut o år in har jag kämpat på och hade säkert fortsatt så även denna sommar om jag inte hade fått detta vik o en tillsvidare anst.
Jag har aldrig saknat semestern, har ju inte haft nåt att jämföra med på väldigt länge....bara varit glad att jag har haft jobb.
Det som är så fantastiskt underbart m denna sem är att jag för första gången slipper ha dåligt samvete över att jag inte kan vara på stranden med mina barn som andra föräldrar har kunnat...nu håller jag bara tummarna att det blir mkt sol o värme under dessa 4 v så vi kan åka och bada.....annars får vi väl hitta på nåt annat trevligt.....

4 kommentarer:

  1. Hoppas verkligen att din semester blir helt fantastisk och helt underbar!! Må solen skina på dej från en blå himmel varje dag de kommande 4 veckorna....<3
    Kram på dej sockertopp <3

    SvaraRadera
  2. Tack älskade vännen <3
    Kramar tillbaka <3<3<3

    SvaraRadera
  3. Jag har heller aldrig haft en riktig semester... Lite trist, men förstår att det måste kännas underbart, och något man går och längtar efter.


    Kram
    /Ewa

    SvaraRadera
  4. Ewa, det är din tur nästa gång!!!!

    Kram

    SvaraRadera