Summa sidvisningar

måndag 11 juli 2011

Böcker


Har faktiskt glömt att berätta att jag har läst ut Traci Lords, för flera dagar sen.
WOW...hon reste sej verkligen som fågeln Fenix...hon vände allt det negativa i sitt liv o förverkligade sina drömmar....mkt bra bok måste jag säga.

Har dessutom, på 1 dag, läsa boken "Mördad för hederns skull".
Ännu en bok om hedersmord, denna gång i Danmark.
Otroligt att såna "händelser" finns, och sker, runt omkring oss.....skrämmande!!

Ja, om mina föräldrar hade fått bestämma så hade jag fortfarande varit tillsammans med världens snällast man...men ack vilket tråkigt liv jag hade haft :-)

Den nya boken, som jag började på idag, heter "Bortrövad" av Deborah Moggach.
//En gripande skildring av en kvinnas förtvivlan då hon berövas sina barn och hennes desperata kamp att få dem tillbaka.....//

Som ni kanske har märkt så är mina bokval "tunga", men det är terapi för mej.
Att försöka förstå människors handlande, på gott och ont, att försöka förstå hur en annan människa kan ta sej rätten att förstöra och förgöra för någon annan....bara därför att!!!
Men även att ta till sej det positiva i boken, glädjen över hur vi/de "utsatta" kan vända våra liv till någonting riktigt bra......även fast minnena kan vara jävliga att bära...dom försvinner ju aldrig...dom finns där resten av livet :-(

2 kommentarer:

  1. Nu kan jag kommentera!! WooHoo!! ;D

    Alla har vi olika sätt att hantera vissa saker...men i slutändan har de samma effekt.
    Jag har musiken som min terapi..huvudsaken man får skingra tankarna och tänka i andra banor..

    Svårt att förstå vissa människors handlingar...men att försöka förstå är ett steg i rätt riktning...

    ..människan är minsann en underlig varelse!!!

    Och att höra om de utsatta..hur de överlevt och hur de lärt sej att överleva...det berör verkligen... <3
    Många varma kramar <3

    SvaraRadera
  2. Jaaaaaaaaaaaaa, va bra!!!!!

    Man måste hitta sitt sätt att må bra, vad det än må vara...böcker, musik mm

    Trädgårdsarbete har ju varit en stor hjälp för mej, både när jag hade huset o när jag jobbade med palntering....inget av de har jag kvar...därför är böcker o musik min stora terapi-källa :-)

    Många varma kramar till dej oxå vännen <3

    SvaraRadera