Summa sidvisningar

torsdag 6 oktober 2016

Dagarna i Arvidsjaur 105-107/365.......

Nu har jag äntligen gått igenom alla bilder och tänkte då berätta lite om min resa till Arvidsjaur.

Kände att jag behövde komma ifrån stan ett tag och få se lite andra vyer än de jag ser varje dag här i Boden.
Hade aldrig varit i Arvidsjaur tidigare, så det var riktigt trevligt att få komma dit.

Jag bodde i husvagn (det har jag aldrig gjort förut) hos Thomas, som är en kompis sen snart 24 år tillbaka.
Vi träffades på BB när jag fick min äldste son och han fick sin dotter.
Sen dess har vi hängt ihop :)

Att bo i husvagn var spännande, på många sätt, jag är ju inte alls van att bo så, men det gick bra.

Camp Gielas ligger vid en liten sjö/badstrand och detta var vad jag vaknade till varje morgon.


Och detta är vad jag somnade till varje kväll.

Ganska behagligt faktiskt :)

Förutom soluppgång och norrsken så hann vi med att se en hel del.



I Måndags åkte vi till Trollforsen.
Helt plötsligt så började det att snöa och marken hann bli vit, tyvärr så hann jag inte fota det innan det hade töat bort igen :(
Men dimman låg länge kvar och det var lite halvruskigt väder, men ändå vackert och väldigt skönt ute (när man har bra kläder!!).

 Gick över denna hängbro, med hjärtat i halsgropen, läskigt som tusan.


Stannade till och kokade oss kaffe.

 Thomas


På hemvägen så körde vi över en kombinerad tåg-/bilbro, usch!!

Innan vi åkte tillbaka till husvagnen så åkte vi först en sväng till ett utkikstorn med utsikt över Arvidsjaur.



Sen åkte vi ner till Byskeälven och lagade oss lite lunch ute i det fria, då kom solen fram.





Tisdagen spenderade vi i Vittjåkk.
Jag vill ju så gärna fjällvandra, och även om detta inte blev en "riktig" vandring, så blev det iaf i fjällnatur, och så likt en vandring det kan bli...så jag får väl vara nöjd med det ett tag :)



Vindskyddet som vi stannade till vid och lagade oss lunch.


Sista dagen, Onsdag, så hade isen börjat lägga sig.




Vi hade bara en sak kvar att avverka, Lappstaden.




Åkte även en sväng till en liten sjö, det finns ett uppslag av sjöar och vattendrag i Arvidsjaur.

 Och där tog det tvärstopp :)





Nedan följer lite bilder på saker jag tyckte var värda att föreviga :)
Detta är en svamp, men ser ut som en kotte.









 Någon som blev less på sommarens alla grillningar :)


Ja, det var den resan det :)
Vi får väl se vad jag hittar på nästa gång ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar