Summa sidvisningar

onsdag 6 juli 2016

Klimakteriebesvär och surströmming 18/365........

Idag tog jag tjuren vid hornen och gick till vårdcentralen för att söka hjälp för mina besvär.
Efter att ha väntat i ca 1 tim (hann hem och ladda om tvättmaskinerna, samt åka förbi OK och pumpa cykeldäcken) fick jag så slutligen komma in.
Det blev ett samtal som varade i nästan 30 min innan jag blev skickad till provtagningen för den obligatoriska grav.testen.
Den testen var negativ så då var det bara till att börja medicinera blev jag informerad.
Men efter all den information jag hade fått innan provtagningen så kände jag mig väldigt skeptiskt....eller orolig är nog det rätta ordet!!
Alla ev komplikationer som denna medicin kunde medföra kändes väldigt skrämmande....bröstcancer, livmodercancer, hjärt-/kärlsjukdommar m fl!!!!
Nä, det kändes inte lika självklart längre.
Med tanke på alla de sjukdomar vi har i släkten så vet jag inte längre om jag vill "spela rysk roulett med livet som insats"!!
Dessutom så skulle mensen komma tillbaka igen, den som jag just nu är överlycklig att slippa!!

Gick iaf till apoteket för ett annat ärende, men beslutade mig för att låta medicinen vara kvar där och ta mig en ordentlig funderare på om jag verkligen vill detta.
Att "toksvettas" flera ggr/dag kändes ju helt plötsligt som "en piss i Missisippi"!!!

*

Eftersom älsklingen har jobbat dygn så var det självklart för "lyxhustrun" att ordna lunch tills han kom hem :)

*
Middagen serverades hemma hos svärföräldrarna och surströmming stod på menyn.




*
Kvällens promenad uteblev då vi kändes oss mer eller mindre slöa.
Nu sitter vi här i soffan, bakom varsin skärm, och kollar på varsin serie :)


2 kommentarer:

  1. Testa Evorel plåster...inte lika mycket biverkningar...

    SvaraRadera