Summa sidvisningar

onsdag 15 april 2015

Dags för uppdatering....

Det är ju ett tag sen sist och det börjar helt enkelt bli dags för lite uppdateringar......
vart börjar man????

Jobbet
Den 1/4 bytte jag jobb....från natt till dag....från tjejer till killar....från ett boende till ett annat.
Jag trivs enormt bra på mitt nya jobb och jag känner att det var helt rätt, och i grevens tid, att jag bytte bort nattjobbet.
På det nya jobbet så är varje dag en utmaning, på helt olika sätt, och jag har lärt mig, och lär mig fortfarande, varje dag något nytt.....både om arbetssätt och om personerna/brukarna.
Jag älskar att lära mig saker, kunskap är "makt", och att få den möjligheten på varje arbetspass är helt fantastiskt!!!!!

Jag har världens bästa chef, det är faktiskt 4:e gången vi jobbar ihop (det är nog meningen att vi ska följas åt).
På personalmötet igår sa hon till  mig att det var bortkastade resurser att ha mig på ett nattjobb med tanke på min kunskap och min personlighet, jag var helt enkelt rätt person på rätt ställe.....det var härligt att höra.

Som det ser ut i dagsläge så blir jag kvar på detta ställe och det känns riktigt bra!!!

Träning
Att träna är något som jag gjort större delen av mitt liv, både i grupp/lag och individuellt.
Jag har åkt skidor, skridskor (konståkning), basket, innebandy, fotboll (BAIK), gymnastik, ridit, lite handboll.
I början av 2000-talet så började jag att gå på gym, egentligen bara för att träna efter det schema som sjukgymnasten gav mig.
Men jag fortsatte med den aktiviteten efteråt och tränar fortfarande på gym flera ggr/veckan.
För snart 3 år sedan slutade jag att röka, och för 1 1/2-2 år sedan började jag att löpträna.
Jag har aldrig någonsin gillat att springa och de gånger jag har gjort det (under tvång på skolidrotten)
så har jag haft mjälthugg och blodsmak i munnen.
Nu har jag "lärt mig" att springa och 8 km, utan att stanna en endaste gång, är resultatet av min envishet och mitt "jävlar anamma".

Den 7/1 2015 började jag på ett "projekt" som heter Winmore och som min arbetsgivare (Bodens Kommun) står för tillsammans med ett träningscentra här i våran stad.
Jag har genom denna grupp fått personlig rådgivning och ett individuellt träningsprogram, som jag har följt slaviskt.
Vi har även fått gå på olika föreläsningar och coachsamtal.
Den 20/1 gjorde jag min 1:a fystest och idag gjorde jag min andra test......WOW, vilken förbättring, både i kondition och prestation/styrka....supernöjd!!!!!

Just nu känns allt bara så himla bra, jag hoppas att det får fortsätta så ♥♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar